
27 Кві Колекція футболок до сторіччя легендарної пляшки Coca-Cola
24 квітня 2015 року в Центрі сучасного мистецтва М17 відбулася церемонія нагородження переможців конкурсу художніх та дизайнерських робіт «Розкажи свою #CokeBottleStory», присвяченого святкуванню 100-річчя культової пляшки Coca-Cola.
Яскраві роботи фіналістів конкурсу ляжуть в основу оригінальної колекції футболок #CokeBottleStory на сайті партнера проекту FashionAID. Всі кошти від продажу колекції будуть передані на благодійні проекти Фонду Олени Пінчук «АНТИСНІД», націлені на допомогу дітям з ВІЛ/СНІДом, які перебувають на лікуванні в лікарні «Охматдит». Фонд має багату історію реалізації соціальних ініціатив, у тому числі в партнерстві з компанією «Кока-Кола Україна», і гарантує відкритість використання фондів та звітування щодо цільового використання коштів.
На конкурс українські дизайнери створили власні оригінальні графічні роботи з використанням контуру пляшки Coca-Cola. Всього організаторам на сайт Coca-Cola Journey надійшло 355 робіт, з яких журі відібрало 19 фіналістів. П’ять переможців отримали в подарунок настільні планшети Intuos Pen&Touch small від партнеру проекту бренду Wacom.
В конкурсі взяли участь як професійні художники і дизайнери, так і молоді таланти, які мріяли долучитися до когорти відомих митців, яких знакові контури пляшки Coca-Cola надихали на створення шедеврів у сфері дизайну і фотографії, моди та кінематографу, мультиплікаційного мистецтва та інсталяції.
Роботи учасників оцінювало професійне журі, до складу якого увійшли провідні дизайнери і креативні директори України: fashion-дизайнер та кінорежисер Олексій Залевський, Павло Клубнікін — засновник і креативний директор Banda Agency, Микола Коваленко — керівник дизайн-студії Saatchi&Saatchi Ukraine, Олег Векленко — графік-дизайнер, професор Харківської держакадемії дизайну і мистецтв, представник The Coca-Cola Company, голова журі Ганка Третяк — кінорежисер, засновник галереї «Худграф», арт-куратор фестивалю ARTISHOCK Джаз Коктебель та креативний директор Ganka Advertising.
«Арт-конкурс від Coca-Cola — це важливий посил для молодих людей починати творити і без всяких перешкод розвивати свої творчі здібності. В конкурсі представлені різнобічні, цікаві роботи, і деякі навіть мене здивували. Навіть якщо лише половина ідей були оригінальними, то це вже велике досягнення для креативного проекту і для бренду зі 100-річною історією», — відзначила голова журі Ганка Третяк.
Фіналом церемонії нагородження переможців арт-конкурсу стала відкрита лекція «За лаштунками CokeFashion». Модний критик та викладачка Kiev Fashion Institute Світлана Островська прослідкувала шлях Coca-Cola у моді з ХХ сторіччя до наших днів. Жан-Поль Готьє, Карл Лагерфельд, Gianfranco Ferre, Маноло Бланк, Moschino — ось лише кілька з десятків відомих дизайнерів, яких надихали на модні шедеври плавні лінії іконічної пляшки.
Історія легендарного контуру
У 2015 році Coca-Cola відзначає 100-річчя скляної пляшки Coca-Cola — офіційний патент на форму пляшки був зареєстрований склодувом шведського походження Олександром Самуельсоном 16 листопада 1915 року. До винаходу контурної пляшки напій розливали в стандартну тару, і коштував він 5 центів за порцію. Але після 1915 упаковка придбала фірмовий стиль з плавними вигинами, який зберігається і до сьогодні. Оригінальна форма пляшка стала своєрідним знаком якості Coca-Cola і слугувала захистом продукту від підробок. В оригінальній пляшці — лише оригінальна Coca-Cola.
Самуельсон працював у майстерні Root Glass Company, яка стала однією з 30 учасників конкурсу на створення нової пляшки для компанії Coca-Cola. Відповідно до брифу на дизайн упаковки, компанія потребувала дизайн «настільки виразний, щоб його можна було відрізнити просто на дотик, і настільки унікальний, щоб його впізнавали, навіть коли пляшка розбита вщент». Прототипом форми пляшки став біб какао, ілюстрація якого містилася у виданні Британської Енциклопедії 1913 року. Щоб зробити ємність більш стійкою, дизайнери розширили дно пляшки. Згодом замовник вніс невеликі зміни в дизайн: зменшив опуклість центральної частині пляшки, щоб зробити пляшку більш стійкою, і помістив на неї логотип Coca-Cola. Відтоді пляшка Coca-Cola — це визнане поєднання витонченої форми й утилітарності, іконічний контур, який важко з чимось переплутати.
Організатори конкурсу
Співорганізатори конкурсу — Молодіжне об’єднання Київської організації Союзу дизайнерів України «ВАРТО» та портал Coca-Cola Journey. Партнерами конкурсу стали Фонд Олени Пінчук «АНТИСНІД», портал FashionAID та офіційний дистриб’ютор Wacom в Україні «Компанія Новелла», яка надає подарунки переможцям конкурсу.
Мирослава Дяченко з роботою «Відкриття, що об’єднують» (м. Київ)
Тетяна Карташева з роботою «Пристрасть, що створює легенди» (м. Київ)
Олександр Малець з роботою «Cola Power» (м. Ужгород)
Сергій Кривенко з роботами «Відкрий Пригоду» та «Classical Game, Classical Form» (м. Київ)
Богдан Біда та Олексій Донін з роботою «Спіраль» (м. Київ)
Андрій Тіванов з роботою «Споглядаючий вибух енергії» (м. Дніпродзержинськ)
Аліна Сагутдінова з двома роботами серії «Веселі Пляшечки» (м. Київ)
Сергій Доброрєз з роботою «Пластилінова Історія» (м. Харків)
Крістіна Сивенко з двома роботами серії «Coca-Cola Love Story» (м. Київ)
Ірина Мохова з роботами «Історія Емоцій» та «Історія Натхнення» (м. Київ)
Катерина Слободян з роботою «Coca-Cola — ти фундамент моєї геометрії!» (м. Київ)
Оксана Драчковська з роботою «Відкривай гарний настрій» (м. Львів)
Дар’я Сироватська з роботою «Luxury» (м. Київ)
Ірина Головко з роботою «Знаходь Неочікуваних Друзів Разом З Coca-Cola» (м. Київ)
Переможці конкурсу:
Олена Омельчук з роботою «Colainfinity» (м.Рівне)
Дмитро Кралєв з роботою «Поцілунок Coca-Cola» (м. Київ)
Євгенія Скалига з роботою «KardioCola» (м. Львів)
Варвара Перекрест з роботою «Прінти власноруч» (м. Київ)
Аліна Кіндяк з роботою «Історія Однієї Пляшки» (м. Львів)
Компанія Coca-Cola
Напій Coca-Cola був створений 125 років тому — 8 травня 1886 року в Атланті, штат Джорджія, доктором Джоном С. Пембертоном і спочатку продавався тільки в аптеці Джейкоба (Jacob’s Pharmacy).
Coca-Cola є найбільшим у світі виробником безалкогольних газованих напоїв, соків, напоїв на основі соку, готових до вживання чаю і кави. Компанія Coca-Cola має найбільшу в світі мережу дистрибуції. Її продукція представлена в більш ніж 200 країнах. Щодня у світі продається приблизно 1,7 мільярдів порцій напоїв виробництва Компанії Coca-Cola.
Компанія є активним учасником глобальної програми сталого розвитку. Відтак вона втілює ініціативи, що спрямовані на захист довкілля; підтримку активного, здорового способу життя; створення безпечних умов роботи для співробітників; підвищення економічного розвитку громад, на території яких працює Компанія.
В Україні вперше напій Coca-Cola скуштували у 1982 році, а виробляти на українському ринку почали у 1992 році. З цього моменту Coca-Cola в Україні — лідер вітчизняного ринку безалкогольних напоїв.
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, відвідайте сайт.